Gürcistan Trafik Kazası Tazminat Davaları

Yurt dışında ve özellikle Gürcistan’da hiçbir Türk vatandaşının trafik kazaları nedeniyle mağdur olmamasını istiyoruz. Ancak günümüzde trafik kazaları maalesef gerçekleşmekte ve birçok vatandaşımız vefat etmekte veya kaza sonucu yaralanabilmektedir.

Kaza sonucunda sigorta şirketlerine açılacak trafik kazası tazminat davası bakımından hak kayıplarına uğranılmaması için Gürcistan’daki kaza yapan Türk vatandaşlarımızın her zaman bir Avukattan hukuki destek almalarında büyük fayda bulunmaktadır. Zira uygulamada yeterince hukuki bilgiye sahip olmayan birçok kişinin vatandaşlarımızın zor durumundan faydalandıkları yetersiz ve yanlış bilgilerle mağdur edildikleri görülmektedir.

Avrupa Avukat hukuk bürosu, Gürcistan’da geçirmiş olduğunuz yaralamalı veya ölümlü trafik kazalarında tazminat süreçlerini ve davalarını en yetkin bir şekilde yöneterek en yüksek tazminat miktarını alma konusunda sizlere yardımcı olabilecektir. Gürcistan trafik kazası avukatlarımız aracılığıyla kazanızın başından itibaren tecrübelerimizi sizinle aktarmaya ve tazminatınızı en hızlı şekilde almaya yardımcı olabiliriz.

Gürcistan Yaralanmalı Trafik Kazası Tazminat Davası

Gürcistan’da bir trafik kazasına karıştığınızda eğer kazada yaralandıysanız veya başka bir yaralanan varsa öncelikle yapmanız gereken polis ve ambulansa haber vermektir. Kazada yaralanma olduysa polis gelmeden kendi aranızda kaza tutanağı tutamazsınız kaza tutanağının polis tarafından tutulması gerekmektedir.

Yaralanmalı trafik kazalarında tazminat alınabilmesi için 2 sürecin yönetilmesi gerekmektedir. Öncelikle olarak kusurlu olan aracın sigorta şirketine başvurulması gerekmektedir. Başvurunuzda kaza tutanağı, ruhsat, ehliyet, kimlik, hastane kayıtları(epikriz) tedavi evraklarınızın yanınızda olmalı ve bu evrakları sigorta şirketine vermeniz gerekmektedir.

Sigorta şirketi size bir tazminat teklifi verecektir. Bu teklifi kabul etmemeniz halinde dava süreci gerekir. Bunun için de vakit kaybetmeden istenilen belgeleri tamamlamanız gerekir. Eğer sigorta şirketinin teklifini kabul etmezseniz mağduriyetinizin giderilmesi ve hak ettiğiniz tazminatınızı alabilmeniz için şirketine dava açmak gerekir.

Sigorta Şirketinden Para Almak

Alacağınız maddi tazminat kalemleri içerisinde örnek olarak şunları sayabiliriz. Hastane masrafları, ameliyat giderleri, ilaç masrafları, vb. verilebilir. Maddi tazminat kalemleri kanunda sınırlı olarak sayılmamıştır. Kaza sebebiyle maddi olarak yaşadığınız tüm kayıplar buraya dahildir.

Ayrıca kazada yaralanmanız sebebiyle yaralanmanın şiddetine bağlı olarak alabileceğiniz bir manevi tazminat miktarı söz konusudur. Kaza ve yaralanma sebebiyle duyduğunuz acı ve ıstıraba bağlı olarak alacağınız bir tazminat miktarı da söz konusudur.

Tazminatın hesaplanması, sigorta şirketi ile pazarlıklar ve dava süreci uzmanlık gerektiren konulardır. Avrupa Avukat hukuk bürosu olarak size bu süreçleri sağlıklı bir şekilde yönetmenizde yardımcı olabiliriz.

Gürcistan Ölümlü Trafik Kazası Tazminat Davası

Gürcistan’da meydana gelen ölümlü trafik kazaları sebebiyle vefat edenin, sağlığında destek olduğu kişiler ölüm dolayısıyla maddi tazminat talep edebileceklerdir. Bu tazminatı bir maddi tazminat türüdür. Bu tazminatı vefat eden kişinin eşi, çocukları, anne-babası ve vefat edenin sağlığında kendisine destekte bulunduğu ispatlamak suretiyle diğer 3. kişiler talep edebilmektedir.

Bu tazminatının hesaplanması uzmanlık gerektirmekte olup aktüerya hesabı konusunda uzman avukat bilirkişilerce hesaplanmalıdır. Tazminatın hesaplanmasında birçok unsur değerlendirilmelidir. Bunlar:

• ölenin yaşı,
  • ilgili kanunlar gereğince muhtemel yaşam süresi,
  • vefat edenin kaza tarihindeki geliri,
  • sürücü ise vefat edenin kazadaki kusur oranı,
  • destekten yoksun kalan kişinin yaşı ve
  • muhtemel yaşam süresi dikkate alınarak tazminat hesaplanmalıdır.

Burada da öncelikle sigorta şirketi bir hesaplama yapıp tazminat hak eden kişilere bir teklif sunmaktadır. Uygulamada sigorta şirketlerinin tazminat hesaplamalarının mahkemelerce hesaplanan tazminattan oldukça düşük hesaplandığı ve bu hesaplamalarına göre eksik ödeme yaptıkları sıklıkla karşılanmaktadır.

Bu nedenle sürecin her aşamasında muhtemel bir hak kaybına sebep olmamak için uzman desteğinden faydalanılması yararlı olacaktır.

Gürcistan Trafik Kazası Sigortası

Karışmış olduğunuz kazada karşı taraf kusurlu ise tazminat yükümlülüğü karşı tarafa aittir. Gürcistan’da trafik sigortası yaptırmak zorunda değilsiniz. Türkiye’de ve Avrupa’nın diğer çoğu ülkesinde aracınızı trafiğe çıkarmadan önce zorunlu trafik sigortası yaptırmalısınız. Gürcistan’da böyle bir zorunluluk yoktur.

Bu nedenle tazminat talep eden araç sigortalı ise zarar verenin sigorta şirketi tarafından, araç sigortalı veya kaskolu değilse zarar verenin kendisi tarafından tazmin edilirsiniz. Kusurlu olan tarafın eğer sigortası yoksa sürücü veya ruhsat sahibine başvurmak suretiyle tazminatınızı alabilirsiniz. Karşı taraf ödeme yapmaya yanaşmaz veya hak ettiğinizden daha az bir tazminat ödemeye kalkarsa dava yoluyla tazminatınızı almanız gerekmektedir.

Sigorta şirketinin tazminat yükümlülüğü sigorta poliçesindeki miktar kadardır. Daha fazlası için yine kusurlu aracın sürücüsüne dava açmak zorundasınız.

Poliçe maddi veya manevi alabileceğiniz tazminat miktarının yanı sıra park masrafları, Gürcistan’daki yaşam masrafları (araç muayenesi ve onarımı nedeniyle kalış süresini uzatmak zorunda kaldıysanız), vize alma, bilet satın alma, yasal masraflarını (avukatlık hizmetleri) kapsar.

Avrupa Avukat hukuk bürosu olarak size tavsiyemiz yurtdışında geçerli olan tam kapsamlı bir kasko poliçesi yaptırmanızdır. Çünkü kişiye açılan davalarda davalının ödeme gücü olmaması durumunda tazminatınızı geç alabilme veya hiç alamama gibi durumlar söz konusu olabilecektir.

Gürcistan’da Trafik Kazası Sonrası Yapılacaklar

Gürcistan’da bir trafik kazası meydana geldikten sonra yapmanız gerekenler şunlardır;

gürcistan-acil-ambulans-polis-numarasi
  1. Trafik kazası meydana geldikten hemen sonra yol emniyetini almanız gerekmektedir. Kazada yaralanan olduysa ambulansı (112) ve Gürcistan emniyet güçlerini aramalısınız.
  2. Geçirmiş olduğunuz kazayı farklı açılardan fotoğraflayın.
  3.  Kaza tutanağını tutmalısınız ve bir örneğini almalısınız.
  4. Kaza tutanağına trafik kazasının gerçekleşme tarihi, saati ve yeri bilgileri girilmelidir.
  5. Kazayı gören birileri varsa onların iletişim bilgileri, sürücülerin sürücü belgesi bilgileri, trafik sigortası poliçe bilgileri ve ruhsat bilgileri alınmalıdır.
  6. Karşı tarafın veya avukatının size imzalatmaya çalışacağı hiçbir belgeyi imzalamayın.
  7. Yaralanma durumunda yapmış olduğunuz tüm ödemeleri faturalandırın ve faturasını saklayın. Daha sonraki süreç de bu ödemeleri karşı taraftan alabilmeniz için elinizde delil bulunması sizin faydanıza olacaktır.
  8. Karşı araç sürücüsü kazadan sonra çarpıp kaçtıysa güvenlik güçlerine haber verilmeli ve olay yeri terk edilmemelidir. Eğer aracı gördüyseniz rengi, modeli ve plakası polise bildirilmelidir. Güvenlik güçleri tarafından tutanak tutulur, aracın fotoğrafları çekilir. Kazayı gören varsa onların görüşleri alınır, kamera kaydı var mı araştırılır.

İlginizi Çekebilir: Hollanda’da Trafik Kazası Sonrası Yapılacaklar

Dava Kazanılmaz ise Ücret Ödemezsiniz!

Avrupa Avukat hukuk bürosu, Gürcistan’da geçirmiş olduğunuz yaralamalı veya ölümlü trafik kazalarında tazminat süreçlerini uzman avukat kadrosuyla sizin adınıza yönetebilmektedir. Gürcistan’da kazadan sonra sigorta şirketinden para almak için en güvenilir yer Avrupa Avukat hukuk bürosudur.

Ayrıca fiyat politikası olarak davanın başında herhangi bir ücret ödemezsiniz. Dava sonunda tazminat sizin elinize geçtikten sonra bir hak talep etmektedir.