Tazminat Davası

Çin’de trafik kazası yaşanma oranı, diğer uluslara oranla yaklaşık dört kat daha fazladır. Bu sorunla mücadele edebilmek adına Çin Halk Cumhuriyeti Karayolu Trafik Güvenliği Yasası hayata geçirilmiştir. Bu kanun yaşanan kazalardan kimin sorumlu olduğunu düzenler.

Bu yasada belirtilen kriterler doğrultusunda yaralanmalı ve ölümlü kazadan sorumlu olan tarafın mağdur olan tarafa tazminat ödemesi söz konusu olur. Mağdurun Çin vatandaşı ya da yabancı olması fark etmez.

Fakat Çin trafik kazası tazminat hakkı için Çin hukuku konusunda uzmanlaşmış hukuk firmalarıyla çalışılmalıdır. Aksi halde kaza sonrası meydana gelen zararların tazmin edilmesi mümkün olmayabilir.

Çin Yaralanmalı Trafik Kazası Tazminat Davası

Başka bir kişinin hatası nedeniyle trafik kazası geçiren ve yaralanan kişiler Çin yaralanmalı trafik kazası tazminat davası açabilir. Bu dava sonucu şu kalemler kazanın sorumlusundan talep edilebilir:

• Kazanç kaybı: Kaza mağduru kaza nedeniyle işini bırakmak ve ertelemek zorunda kaldıysa bu kazancın kaybı ve kaza mağduru bir daha çalışamayacak şekilde yaralandıysa gelecek yıllardaki potansiyel kazançların kaybı karşı taraftan tazmin edilebilir.
  • Tıbbi harcamalar: Kazada yaralanan kişinin bütün tıbbi harcamaları kazanın sorumlusu tarafından tazmin edilir.
  • Bakım masrafları: Mağdurun bakım masrafları kazanın sorumlusu tarafından tazmin edilir.
  • Ulaşım masrafları: Yaralının tedavi süreci boyunca meydana gelen bütün ulaşım masrafları kazanın sorumlusu tarafından tazmin edilir.
  • Konaklama masrafı: Yaralının tedavi için konaklama dahil hizmet alması gerekiyorsa konaklama masrafları da kazanın sorumlusu tarafından tazmin edilir.
  • Beslenme giderleri: Yaralının beslenme giderleri de kazanın sorumlusundan tahsil edilebilecek bir tazminat kalemidir.
  • Geçim masrafları: Yukarıda sıralanan bütün kalemlerin dışında geçim masrafları kalemi de tazminat davasına eklenebilir.

Bu bakımdan ele alındığında bir kazada yaralanan ve engelli kalan bir kişinin hak ettiği tazminat, milyonlarca dolara ulaşabilir. Çin hukuku bu bakımdan Avrupa hukukuyla benzerdir.

İlginizi çekebilir: Hollanda’da Trafik Kazası Sonrası Tazminat Davası

Çin Ölümlü Trafik Kazası Tazminat Davası

Çin ölümlü trafik kazası tazminat davası, ölen kişinin yakınları için genellikle 30 bin dolar ile 50 bin dolar arasında ödemenin yapıldığı davalardır. Ölümle sonuçlanan kazalarda ödenen tazminat miktarının yaralanmayla sonuçlanan kazalarda ödenen miktara kıyasla düşük olması Çin’de tartışma yaratmaktadır.

Çin’de gerçekleşen ölümlü trafik kazalarında tazminatı oluşturan kalemler şunlardır:

• Cenaze masrafları
  • Cenazeye ulaşım masrafları
  • Cenazedeki konaklama masrafları
  • Cenaze işlemleri sürdürülürken oluşan kazanç kaybı
  • Aile üyelerinin ruhsal travmaları

Çin Trafik Kazası Sigortası

Kaza sigortası yaptırmak, Çin’deki bütün sürücüler için zorunludur. Bu sigortanın amacı kaza durumunda üçüncü kişileri, ölüme ve yaralanmaya karşı sigortalamaktır.

Kazadan sonra bir çeşit uzlaşma ve anlaşma için sigorta şirketiyle iletişime geçilir. Ancak Çin’de bir sigorta talebini işleme koymanın bazen çok fazla zaman gerektirdiği unutulmamalıdır.

Çin’de Kazadan Sonra Sigortadan Para Almak

Yaralanma ve ölümle sonuçlanan kazalardan sonra mağdur kişilere sigorta şirketleri tarafından ödeme yapılır.

Ancak Çin’de sigorta şirketleri oldukça yavaş çalışır. Bu nedenle sigortadan ödeme almak isteyen kişilerin süreci profesyonel bir Çin trafik kazası avukatı ile birlikte yürütmesi tavsiye edilir. Avukatla çalışmak hem süreci hızlandırır hem de süreç boyunca mağdurun korunmasını ve hak kaybı yaşamamasını sağlar.

Çin’de Trafik Kazası Sonrası Yapılacaklar

Çin’de trafik kazasına dahil ya da şahit olan kişilerin yerine getirmesi gereken bazı sorumluluklar vardır:

• Çin yasalarına göre bir trafik kazasına karışan herkes, tanıklar da dahil olmak üzere olay yerinde kalmalıdır. Bu kuralı ihmal etmek ciddi bir suçtur ve bu kuralı ihlal eden kişiler ağır cezalarla karşılaşabilir.
  1. Trafik polisi: 122
  2. Ambulans: 120
  3. İtfaiye: 119
  • Mümkünse meydana gelen hasarı hemen fotoğraflamak gerekir. (Çekilen fotoğraflar dava sürecinde kanıt olarak kullanılır.)
  • Kaza sonrası tehlikede olan birisi varsa Çin yasalarına göre kazaya dahil olan herkes o kişiye yardı etmekle sorumludur.
  • Kaza sonrası kurtarma çalışmasına katılan herkes, hareket ettirdiği şeyin orijinal yerini işaretlemekle ve polise bildirmekle yükümlüdür.
  • Kaza polis tarafından ivedilikle değerlendirilir ve kazanın sorumlusu hemen tespit edilir.

İlginizi çekebilir: İsveç’te Trafik Kazası Sonrası Tazminat Davası

Çin’de İyi Bir Kaza Avukatıyla Çalışmanın Önemi

Yabancı ülkelerin vatandaşları için yurt dışında meydana gelen kazalar sonrası tazminat talep etmek zorlu bir süreçtir. Bir de kazanın yaşandığı ülke Çin gibi Türkiye’den binlerce kilometre uzaktaki ve çok farklı kanunlara sahip bir ülkeyse bu süreç iyice zorlayıcı, karmaşık ve masraflı olabilir.

Ancak o ülkede faaliyet gösteren, yerel hukuk konusunda uzman ve tecrübeli bir avukatlık ofisi, mağduriyetinizi giderebilir ve tazminat hakkınızı elde etmenizi sağlayabilir. Bu bağlamda Avrupa’da Avukat Hukuk Bürosu, Çin’deki davalarınızı sizin adınıza yürütebilir.

Tazminat davası boyunca ücretsiz destek sağlar ve tazminat davaları kazanılmadığı takdirde hiçbir hizmet ücreti talep edilmez. Sonuç odaklı çalışan büromuz, sadece tazminat davalarının kazanılması durumunda hizmet bedeli tahsil eder.